Jocelyn Faa
Elev
Kan g?re sig usynlig (medlem af Nightwalkers)
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 1, 2008 13:51:09 GMT 1
Klokken var ikke særlig mange, men der var allerede ret skummet i de farvedes kvarter. Klokken var 17:34 og der sad utrolig mange af de fattige ude på gaden. Jocelyn var ikke vildt kendt her i byen, og vidste ikke at det havde været et fattigt kvarter hun var løbet ind i. Hun var sat i løb fra skolen, og havde løbet ind til både byen, og ned af gågaden og var nu havnet i dette kvarter. Der var mange der piftede lidt af hende, men hun ignorerede dem og løb bare videre. Hun havde løbesko på, blå shorts og en hvid t-shirt. Hendes frisure var som den altid var. Det meste af håret hang løst og så var der noget som var samlet i en lang hestehale. Hun havde sin ipod i lommen, men turde ikke tage den frem og høre musik, fordi hun så var sikker på at disse fattige folk ville overfalde hende og stjæle den.
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 1, 2008 14:12:21 GMT 1
Yo kom ud fra et af husene med et smil på læben. "Mange tak Mrs Faa. Det var meget betænktsomt af dig. Du behøver ikke at komme hver uge med mad til os." sagde en gammel dame stemme. Den var lidt høj men Yo havde vendt sig til det. "Jamen det er da ingen årsag Mrs Culler. Det er da det mindste jeg kan gøre når du siger sådan noget til mig." hun smilte til Mrs Culler og lagde en finger over munden på hende selv. Mrs Culler nikkede da hun vidste hvad det var om. Hun var den eneste i dette område der vidste at hun var mutant. Mrs Culler havde altid været sød over for Yo efter Yo havde væltet for nogle år siden en vinter. Yo tog sig ikke rigtig af det men hun ville aldrig glemme Mrs Culler . Yo tog sin Ipod op af lommen og tog den inde under hendes kjole. Hun havde fået lavet en smart inderlomme i alle sine kjole så der ikke var noget der blev taget. Hendes hvide lyse kjole var ikke beskidt og den blafrede lidt i vinden. Hun gik ud af havelågen og vinkede til Mrs Culler. Hun lukkede den efter sig og begyndte at gå hen imod en pige som var kommet det forkerte sted hen. En mand tog fat i Yos kjole og sagde lidt højt. "Mrs Faa hjælp mig. Jeg er sulten og har ingen penge." Yo bukkede sig ned og kigged epå ham. "Har du nu brugt alle dine penge på heroin igen Jack? Jeg kan ikke blive ved med at give dig penge. Du må se at komme vidre og droppe det heroin. Det er ikke godt for dig. Og når du stopper det så ahr du flere penge end før." sagde hun med et smil. Hun tog en hånd ind i sin kjole og fandt noget brød og nogle penge. "Her Jack Tag det spis brødet og drop det heroin. Næste gang jer ser dig så ser du ikke sådan ud igen. De her 100$ skal nok hjælpe dig. Men det er slut med det heroin er du med!" sagde hun lidt vredt og kiggede på ham. Han tog pengene og nikkede. "Tak Mrs Faa det er alt for venligt af dem." Yo rejste sig op og smilte. "Jeg er alt for venlig." sagde hun og drejede om på helene og gik imod pigen igen.
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 1, 2008 16:44:36 GMT 1
Jocelyn stoppede pludselig med at løbe da hun hørte nogen sige navnet Faa... Hun kiggede sig omkring, men kunne ikke se nogen der talte til hende, kun en gammel dame og en ung pige på hendes alder cirka.... Nej hun måtte havde hørt forkert, der var ingn som havde sagt Faa. Hun skulle lige til at sætte i løb igen, da hun endnu engang hørte nogen sige Faa og hun kiggede igen rundt i kvarteret. Denne gang var det en mand og den samme pige som før.. Var det hende de kaldte Faa? Nej det var da umuligt? Faa var ikke noget almindeligt efternavn... Hun kiggede på den pige som de fattige altså kaldte for Faa, og da denne pige gik overimod hende, ventede han på hende, for at se hvad hun ville.Hun kørte en hånd igennem noget af sit hår, før hun gav sig til at stramme sin hestehale, der var blevet lidt løs efter den lange løbetur. Derefter tørte hun lidt af sveden væk fra ansigtet med ærmet fra sin t-shirt.
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 2, 2008 18:11:00 GMT 1
Yo gik vidre over imod pigen og smilte kort. Da hun kom hen til pigen smilte hun venligt og sagde. "Godaften." hun kiggede kort på pigen og gik lidt vidre. Da hun havde taget 3 skridt stoppe hun op og vendte om på hælene. Hun gik hen til pigen igen og studeret hende lidt. *Hun ligner jo lidt mig. Men det kan hun allerede været kommet nu?* tænkte hun og holdte bare blikket på hende. "Undskyld jeg spørg men hvad er dit navn?" Det var måske lidt dumt at spørge om men hun blev nød til at vide om det var hendes halv søster eller halvbror der var kommet. det lignede en pige men hvem sagde at det var hende der var yos halvsøster?
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 3, 2008 12:52:52 GMT 1
Hun nikkede kort som et goddag og så derefter lidt undrende på pigen, da hun bare valgte at gå videre forbi hende. Hun ville måske ikke noget alligevel... Hun skulle lige til at sætte i løb igen da hun endnu engang måtte stoppe fordi der blev snakket, og denne gang til hende. Hun så lidt på pigen, der vel var på hendes alder eller deromkring... Selv kunne Jocelyn ikke se nogen ligheder imellem de to, men hvis nu hun havde kendt sin far, ville hun måske havde kunnet se nogle af hans træk i pigen foran sig. Faren smuttede dog da Jocelyn var omkring 1 år, så det var ikke mange minder hun havde om han. Hendes mor havde også brændt alle billeder af faren, dengang han skred, så hun vidste ikke meget til hvordan han så ud. Hvad ville denne pige dog med hendes navn? Hun tænkte sig lidt om og følte sig ikke tryg ved at sige sit navn til en fremmed og da slet ikke i det her kvarter, så hun valgte kun at sige lidt af hendes navn "Bare kald mig Faa... " Denne gang var det hendes tur til at gå forbi Yo og idet hun passerede lød hendes venlige og livlige stemme igen "Men ved du ikke at det er almindelig høflighed at præsentere sig selv først" Hun grinede kort og gik bare roligt videre. Efter at havde stået stille og kølet af, var det dumt at starte ud i løb med det samme, så hun varmede kroppen op ved i starten bare at gå ligeså stille.
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 3, 2008 17:28:26 GMT 1
Yo kiggede på hende. Hvis hun virkelig var en Faa, Eller blev kaldt Faa eller var hendes navn Faa? Det var lige meget hvad hun var men det var måske virkelig hendes halvsøster? "Faa?" mumlede hun og kiggede på hende. Hun kiggede ned i jorden og så op igen men opdagede at hun var ved at gå. "Hey vent lidt 2 sek." sagde hun og gik efter hende. "Normalt så præsentere jeg mig først men du ligner mig så jeg ville lige være sikker på hvem du var. Min halvsøster eller halvbror skulle komme men, jeg ved ikke hvornår og nu hvor jeg skal kalde dig Faa. Så ved jeg ikke helt om det er dig?" sagde hun og kiggede på hende. Hun blev ved med at følge efter pigen og gik lige i hælene på hende. "Undskyld jeg ikke præsentere mig. Mit navn er Yo Faa." sagde hun og smilte. *Hvis det er min halv familie så er det jo kun godt. Eller nej måske ikke. Jeg kender hende ikke og hun kender ikke mig. Tænk nu hvis hun går over til de ondes side så kommer jeg til at skulle slå hende ihjel. Min egen familie.* tænkte hun og kiggede bare på hende pigen og stoppede op.
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 3, 2008 18:05:14 GMT 1
Jocelyn forsatte roligt med at gå imens pigen blev ved med at følge efter hende. Selv efter Yo havde præsenteret sig selv var hun tavs i et stykke tid, hvor hun bare gik, og blev ved med at holde sig et par skridt foran hende. Hun var ikke tavs fordi hun ville ignorrere denne Yo, men fordi at pigens talestrøm havde givet Jocelyn noget at tænke over. Havde hun virkelig en halv søster? Var denne pige bag hende resultatet af Jocelyns fars kærlighed til en anden end Jocelyns mor? Jocelyn smilede lidt og satte tempoet ned så Yo kunne komme op på siden af hende, istedet for at gå bagved som en eller anden stalker, eller tjener. "Det kunne vel meget godt være mig.." Lød det tænksomt fra hende "Mit navn er Jocelyn Faa" Lød det derefter fra hende. Hvis det passede det Yo sagde om at Jocelyn lignede hende lidt, og når de begge hed Faa, og hans far forlod hende da hun var 1 år, til fordel for en anden kvinde... Det ville være ekstremt mærkværdigt, men omend var det jo meget muligt. Der var jo ingen grund til at den nye kærlighed skulle gå hen og være barnløs, og når faren var mutant, var det jo også muligt at datteren blev det? "Så vi har altså samme far.." Lød det stille fra hende, som om hun overvejede det.
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 3, 2008 18:18:46 GMT 1
Yo kiggede på hende bare sådan for at studere lidt uden rigtig at sige noget i et stykke tid. Hun gik lidt tættere på hende men blev bare ved med at gå med. "Jocelyn. Yo Faa. Jocelyn Faa. Yo Faa. Jocelyn Faa. Jocelyn Yo. Jocelyn og Yo." blev hun ved med at gentage i et stykke tid. Det lød vel meget godt men rystede så på hovedet. "Ja det må vi have. Jeg kan godt nok ikke huske hvad min far hed eller min mor eller hvordan de så ud. Måske gør du? Eller nej du kender ikke min mor men så vores far. Eller det gør du måske heller ikke. Men..." hun stoppede sig selv da hun snakkede alt for meget. Hendes søster skulle nødig få spat af hende allerede nu. Måske var det for sent. Men Yo ville vide alt. Hvor hun kom fra hvor gammel hun var hvad hendes mor hed og sådan lidt. Hun ville faktisk vide alt om hende. Om det så skulle tage flere dage. Hun måtte bare vide så meget. Der var så meget der skulle fortælles på så lidt tid. Eller måske ikke lidt tid. Der var jo masser af tid til at snakke. Nu gik de jo på samme skole. Eller hun vidste slet ikke om Jocelyn gik på skolen. Det håbede hun at hun gjorde. Men Yo havde jo fået brev med at hun skulle gå på skoeln så det måtte hun jo gøre. "hmm.. Hvad er din evne?" hviskede hun og kiggede på Jocelyn og fulgte Jocelyns tempo.
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 3, 2008 20:40:28 GMT 1
Jocelyn kunne ikke lade være med at grine muntert af Yo. Hun var vidst meget overvældet over at møde sin halv søster? Hun snakkede i hvert fald hurtigere end hun tænkte lige i øjeblikket. Jocelyn gik afslappet, havde besluttet sig for ikke at løbe tilbage, for hun vidste ikke hvor god en form Yo var i. "Nej jeg kender hverken din mor eller vores far" Hun så lidt på Yo inden hun strammede sin lange hestehale en smule "Ser du, vores far forlod min mor, da jeg var 1 år.. Det eneste minde jeg har er.." Hun fandt en brevåbner frem hvor farens navn var indgraveret "Den her" Det var en flot brevåbner, med guld udsmykning og flotte mønstre på skæftet. Den var utrolig værdifuld, ikke kun af affektionsværdi fordi det var deres fars, men også rent pengemæssigt var den utrolig meget værd. Farens navn var indgraveret på selve bladet Jack Faa Hun lagde igen brevåbneren ned i en af sine lommer, før hun så sig omkring for at være sikker på ingen lyttede med, da hun ville svare på det sidste spørgsmål. Ingen her skulle jo helst høre at de var mutanter, for så ville de fleste nok være ligeglad med at Yo lige havde hjulpet dem, for der var vidst udlovet pengesummer for at fange en mutant. "Den er ikke vildt interessant, nærmere irriterende" Lød det halvt hviskende fra hende "Jeg kan gøre mig usynlig" Hun smilede lidt "Og dig søs?" Lød det muntert fra hende, imens hendes blik vandrede rundt på de forskellige fattige mennesker, og deres små boliger...
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 3, 2008 21:04:38 GMT 1
Yo kiggede på hende og fulgte bare hendes tempo. Godt nok var hun ikke i særlig god form. Men hun brugte jo også mest sin evner men hun løb da nogen gange. Hun skulle læbe meget mere før hun kunne følge med sin søster. Da Jocelyn tog en brevåbner frem kiggede hun på den. "Hed vores far Jack" mumlede hun og kiggede bare på den. Hun skulle lige til at løfte armene får at tage den da Jocelyn tog den væk igen. "Den ser meget dyr ud. Men nå ja har også lige arvet flere milioner kroner af mine forældre. Så det er jo klart. Det må være vores far der har været rig." sagde hun og kiggede bare på hendes søster og så lige ud. Hun kiggede op på sin søster igen og smilte kort. "Wow. AT gøre sig usynlig. Det vil jeg også prøve." hviskede hun og kiggede på hende. Hun lyste næsten helt op da der blev sagt søs til hende. *Søs det lyder for godt til at være sandt.* tænkte hun og holdte bare smilet på læben. Hun kiggede op på sin søster og så ud på nogle af husene og hviskede så. "Jeg kan manipulere med vejret. Ikke noget voldsomt men meget cool alligevel." sagde hun med et smil og kiggede på hende igen med et smil.
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 3, 2008 21:11:59 GMT 1
Jocelyn kunne godt se at Yo ville til at tage den, men alligevel pakkede hun den bare i lommen. Hun havde ingen planer om at lade andre røre den.. Jo måske måtte Yo godt... en dag.. Lige nu var det Jocelyns eneste minde om hendes far og derfor var det hendes kæreste eje "Ja det gjorde han" Lød det smilende fra ham. Da hun nævnte det med at deres far var rig nikkede hun også "Min mor var dog også rig.. Både vores far og min mor var rige.. Min mor blev stik tosset da han forlod hende for en eller anden fattig person...din mor" Hun smilede roligt og så på Yo "Hvorfor ville du gerne være usynlig?" Selv så hun ikke noget vildt fedt i sin egen evne.. Jo man kunne jo bruge det til at udspionere folk, men det var alligevel ikke særlig fedt... Hun kunne heller ikke helt styre evnen, så det var pænt nedern lige pludselig at forsvinde når man talte til en, eller sad i timen... Tænk hvis hun bare forsvandt uden læreren så det, så ville vedkommende jo tro hun pjækkede. Da Yo nævnte at hun kunne manipulere med vejret grinede Jocelyn endnu engang, det muntre og friske grin "Det er da meget praktisk... " Tænk hvis hun selv kunne styre vandet.. Hendes løbeture ville altid foregå i et godt behageligt vejr.. Der ville altid være hvid jul, ingen regn når man ville på stranden osv.
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 3, 2008 21:30:40 GMT 1
Yo kiggede på hende og smilte bare kort. Hun lod blikket gå ned i jorden uden at sige noget i et stykke tid. Hun løftede hovedet igen og sparkede til en sten. "Hmm. Gad vide hvad min mor så hed. Nå lige meget." sagde hun med et smil og kiggede op og så ned i jorden igen. "Måske var min mor fattig. Men de holdte meget af hinanden. De fik mig da her hen selvom vi måtte leve i en skov i nogle år. Det kan jeg huske jeg har også nogle grimme ar. Men dem kan du se på et andet tidspunkt." sagde hun og kiggede bare op på hende og sparkede så til en sten igen. Hun kiggede lidt ned i jorden og holdte lidt øje med hendes søster ud af siden på øjne. (Kan ikke huske hvad det hedder xD) "Ja det kan det være. Men der er også ulemper ved det." sagde hun og kiggede op på hende. Hvis Jocelyn bare vidste hvad Yo egentlig gik igennem her for tiden så ville hun nok hjælpe hende. Men det blev jo svært at forklare det. Hun anede slet ikke hvad der skulle ske med hendes søster hvis det skulle være sådan. "Hmm. Søs?" sagde hun og kiggede op på hende.
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 7, 2008 22:36:22 GMT 1
Jocelyn smilede roligt imens hun lyttede til alt det Yo blev ved med at sige. Ja selvfølgelig elskede Jack og Yo's mor hinanden, ellers havde han næppe forladt Jocelyns mor. Hun gad egentlig godt at vide hvorfor de havde boet i en skov, selvom hun dog kunne gætte sig til at de sikkert var blevet jagtet pågrund af deres evner. Noget der ærgede Jocelyn lidt var at Yo ikke virkede til at vide meget om hendes egne forældre, og da slet ikke noget om deres far. Jocelyn ville ellers gerne vide mere om faderen, som hun ikke kendte, men sporet endte altså her? Da Yo valgte at fremlægge en spørgende attitude, så Jocelyn roligt på hende og svarede med et roligt "Mmm?" Som for at indikere at Yo havde hendes opmærksomhed.
|
|
|
Post by Yo Faa on Jul 9, 2008 16:14:21 GMT 1
Yo kiggede på hende med et kort smil. "Jeg har 2 ting at sige til dig. Det ene er at jeg godt kan få flashback med mine forældre og jeg får et minde frem. Men det er kun hvis der er et eller andet som minder mig om noget. Og den anden ting er..." hun trak vejret dybt og kiggede ned i jorden. "Hvad mener du om mennesker?" spurgte hun og kiggede på hende og så ned i jorden. Måske var det lidt tidligt at spørge og måske ikke. Men Yo måtte vide hvad hun mente. Yo skulle bruge det på en eller anden mdåe. Hun skulle vide om hun skulle glemme sin søster og bare stire ondt på hende hver gang hun så hende eller hvad hun skulle.
|
|
Jocelyn Faa
Elev
|
Post by Jocelyn Faa on Jul 10, 2008 21:12:25 GMT 1
Jocelyn lyttede roligt til hvad Yo havde at sige. Så hun fik altså nogen gange flashbacks? Så som tiden gik kunne det være at de kunne lære mere om deres forældre? Dejligt... Hun vidste dog ikke helt hvad hun skulle svare til det og kom derfor med et neutralt "Javel ja" Da Yo så valgte at spørge til hendes menneskeholdning smilede hun roligt. Ja Jocelyn havde allerede gættet sin søsters holdning, for hun havde allerede set hende hjælpe de fattige mennesker, og udover det virkede Yo bare ikke som pigen der ville dræbe mennesker... Af de grunde var Jocelyn ikke ræd for at sige sin ærlige mening "Jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg elskede dem" Lød det roligt fra hende "Men de har ligeså meget ret til at leve som vi har" Alt i alt havde hun en meget neutral holdning... Hun var ikke sådan at hun hadede og ville dræbe alle mennesker, men hun var bestemt heller ikke åbenhjertet over for alle...
|
|