|
Regn
Jul 12, 2008 12:41:33 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 12, 2008 12:41:33 GMT 1
Nigle så overrasket op på hende, men smilte lidt til hende. "Ikke dyr, bare katte" sagde han halvt grinende, det var venligt i tonen og virkede ikke en spor skræmmende. Den hvide kat så underligt på ham og forstod intet. Den halespids kørte ligesom Nigles. Stille og roligt. Den hvide kat gik en smule nærmere Cassie og kælte sig ind til hendes ben. Nigle smilte bare over dette. Et venligt og varmt smil. "Hvad hedder du?" spurgte han venligt mens han betragede hende og katten.
|
|
Cassie Abovo
Elev
Evne: Forandre kropsmassen til "flubber" (Medlem i Nightwalkers)
Better a living coward, than a dead hero.
|
Regn
Jul 12, 2008 12:50:44 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 12, 2008 12:50:44 GMT 1
"Åh, okay.." Hun syntes den evne virkede lidt Disney-agtig, men den lød da trods alt bedre end hendes egen evne. Hvem ville ønske sig at kunne blive to gummiagtig slim? Forsigtigt vovede hun at række ud for at kæle for katten. Hun slappede mere af nu. Drengen var nok ikke så stor en trussel alligevel, som hun først troede. Men det var bare ikke så ofte hun talte med andre og endnu sjælnere at det var med en venlig sjæl. "Cassiopeia.." svarede hun hans spørgsmål. Måske lidt spøjst med at græsk navn til en med tydelig irsk accent, men hun var stolt af navnet.
|
|
|
Regn
Jul 12, 2008 13:03:03 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 12, 2008 13:03:03 GMT 1
Nigle blev lidt overrasket over hendes navn, men der var et smil på hans læber. Den hvide kat spinde stille da hun begyndte at kæle den og satte sig stille foran hende. Nigles ører gav to vip. "Mit navn er Nigle" sagde han smilende. Han ville ikke rigtig sige sit efternavn Loveless eller sit mutantnavn Nigthmare, da han igen bare ville virke fjendtlig.
|
|
Cassie Abovo
Elev
|
Regn
Jul 12, 2008 13:08:10 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 12, 2008 13:08:10 GMT 1
Cassie smilede til katten for dens nuttethed med at spinde og sidde stille når hun kælte den. "Jeg bliver bare kaldt for Cassie, for at gøre det kort.." Fortalte hun, stadig optaget af at kæle med den hvide kat. Hun ladge ikke engang mærke til at det var holdt op med at regne udenfor. Men der var samtidig ved at blive mørkt udenfor.
|
|
|
Regn
Jul 12, 2008 13:12:02 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 12, 2008 13:12:02 GMT 1
"Hvad er din evne?" spurgte han mens han gloede udenfor, regnen var stoppet. Den hvide kats hale svingede som en vild og den kunne snart ikke spinde mere end den gjorder i forvejen. Nigle så så på Cassie og betragede hende smile. Hun havde et sødt smil, men hun virkede ret nem at skræmme. Hun virkede ikke rigtig som det rigtige valg til Nightwalkers.
|
|
Cassie Abovo
Elev
|
Regn
Jul 12, 2008 13:15:52 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 12, 2008 13:15:52 GMT 1
Cassie så ned i gulvet, stadig kælende med katten. Hun havde ikke rigtig skulle forklare sin evne til nogen før. Men som nævnt tidligere havde hun heller ikke talt meget med andre og da slæt ikke om mutationer. "Jeg... forandre med.. Det er svært at forklare.. Men min forandring gør jeg kan snige igennem små sprækker end ikke mus kan komme igennem.. Jeg minder mest om gummiagtig slim.." indrømmede hun, tydeligvis ikke særlig stolt.
|
|
|
Regn
Jul 12, 2008 13:26:14 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 12, 2008 13:26:14 GMT 1
Nigle smilende bare til hende og lyttede til hvad hun sagde. "Lyder da ellers meget fedt. Federe end mit end da.. Alt hva jeg kan er alt bruge kattens evner og selv forvandle til en kat" forklarede han, mens han igen så udenfor. Hvis Nigle havde haft hendes evne ville 'hun' så stadig være i live? Det var ikke muligt, mobningen ville sikkert stadig være den samme.
|
|
Cassie Abovo
Elev
|
Regn
Jul 12, 2008 13:34:05 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 12, 2008 13:34:05 GMT 1
"Fedt og fedt..." mumlede hun. "Det har gjort, at jeg ikke kan tåle væske.." Den indrømmelse forklarede nok hvorfor hun havde virket så meget fra den mens det regnede udenfor. Var man væske-følsom fik man jo nok lidt nerver på når det regner. "Katten er et rovdyr.." mumlede hun, mest til sig selv. "Den er ikke en kujon som musen, som kun kan flygte for sin egen overlevelse.." Hun så sig selv trods alt mest som en mus, frem for et rovdyr som katten eller andre dyr.
|
|
|
Regn
Jul 12, 2008 21:17:58 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 12, 2008 21:17:58 GMT 1
Nigle så underligt på hende over hendes kommentar omkring katten. Han nikkede bare under forklaring om hendes evner. "Selv et rovdyr føler smerte og frygt.." sagde han roligt, men man kunne hører at hans stemme havde været tæt på at knække. Lydene fra fortiden kom stille i hans hoved. 'Du er et dyr, en ting, et rovdyr.. Du er intet.. Alt hvad du gøre ved hende er at skade hende som det rovdyr du er.. Det er din skyld hun er død'. Nigle holdte sine hænder på hovedet. "Jeg er et rovdyr og mennesket har ikke fortjent at leve, de gør så mange onde ting, mennesket er mit bytte" mumlede han for sig selv, men hørt nok til at Cassie ville kunne haft høre det.
|
|
Cassie Abovo
Elev
|
Regn
Jul 13, 2008 14:18:16 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 13, 2008 14:18:16 GMT 1
"Men de er stadig mere modige end musen.." svarde hun med sin sædvanlige mumlen. Hun så op ved lyden af hans mumlen da hun opfangede hvad han sagde. Igen så hun ganske skræmt ud. Men hun opfangede han snakkede om "mennesket" som en race anderledes fra hamselv. Hun huskede han talte lignende før, hvor han havde spurgt om det var mennesker som havde skræmt hende. Var mutanter virkelig så forskellige fra almindelige mennesker? Betyder det jeg ikke er et rigtigt menneske mere..? tænkte hun. Hun var ikke så sikker på om hun skulle tage det som noget godt eller skidt.
|
|
|
Regn
Jul 13, 2008 19:58:07 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 13, 2008 19:58:07 GMT 1
Nigle så op på hende ved kommentaren: "men de er stadig mere modige end musen..". Han smilte og rystede på hovedet. "Nej, frygten kan vises på mange måder. Men man må bekæmpe den eller det som skaber frygten.. Kan du ikke se det? Det er os som er mussene imod menneske-kattene.. De større end os og flere, men vi må bare kæmpe igen" sagde han gangske roligt og bestemt. Han var helt sikker i sin sætning.
|
|
Cassie Abovo
Elev
|
Regn
Jul 13, 2008 20:04:25 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 13, 2008 20:04:25 GMT 1
Cassie var ikke helt sikker hvordan hun skulle forholde sig til Nigle's ord. Men hun ville heller ikke virke som om hun ikke var klog nok til at forstå hvad han egentligt mente med sin metaforiske snak. "Bekæmpe noget, som er større i størrelse og antal..? Det lyder altså ikke helt muligt.." Hun kælte stadig for den hvide kat, dog mere fraværende nu.
|
|
|
Regn
Jul 13, 2008 20:09:13 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 13, 2008 20:09:13 GMT 1
Nigle lagde en hånd under hage på hende og tvang hende til at se på ham. "hvis vi selv kan blive stærkere og flere i antal kan vi vinde" Han gav slip på hende lidt efter og så ud af vinduet og smilte for sig selv, smilet var stadig venligt. "Har du læst om denne person som starter Nightwalkers?" spurgte han og smilte stadig for hvis hun havde læst det ville nu havde en idé om at han var den person som havde startet det hele op.
|
|
Cassie Abovo
Elev
|
Regn
Jul 13, 2008 20:14:28 GMT 1
Post by Cassie Abovo on Jul 13, 2008 20:14:28 GMT 1
Cassie rødmede instinktivt da drengen løftede hendes hage op for at få hende til at se på ham. Hun havde ikke just været i kontakt med mange drenge udover hendes ældre brødre. Som hun ikke havde set siden hun løb hjemmefra... "Jeg, uhm.. læser kun lige overskrifterne når jeg går forbi kioskerne.." Hun var skam begyndt at lægge to og to sammen, angående sammenhænget med Nightwalkers og Nigle's tale imod menneskene.
|
|
|
Regn
Jul 13, 2008 20:17:23 GMT 1
Post by Nigle 'Nightmare' Loveless on Jul 13, 2008 20:17:23 GMT 1
"Jeg leder efter nogle som kan hjælper mig.. Vil du være en modig mus som mig?" spurgte han smilende og holdte igen hånd ud imod hende, som ville hun være med så skulle hun tage hånden. Hvis hun ikke ville måtte han være nødt til at true hende og gøre hende bange for at holde det hemmeligt.
|
|