Cessily Flynn
Elev
Evne: Kviks?lv + overmenneskelig styrke.
Sparkling Angels
|
Post by Cessily Flynn on Dec 16, 2006 23:50:01 GMT 1
Ja...jeg sad lige og filosoferede over hvad der gjorde en rollespiller til en rollespiller, også ville jeg egentlig gerne hører lidt fra jer, så her kommer:
Chilitokes, knap så videnskablige undersøgelse af Proboarder
Ja...det jeg egentlig gerne vil vide er om i spiller andet rollespil end proboard, og hvis det er tilfældet, hvilket, dernæst vil jeg gerne hører om i ser jer selv som rollespillere, og sidst men ikke mindst hvad gør en til en god rollespiller
|
|
Natalya Antipova
Elev
Evne: Opfange signaler (Tanker og sindsstemninger)
|
Post by Natalya Antipova on Dec 17, 2006 0:14:36 GMT 1
Jeg spiller live rollespil. En god rollespiller er vel en der lever sig ind i spillet, giver sig tid til at sætte sig ind i det, overholder reglerne, og reagerer 100 % som ens karakter ville gøre.
|
|
|
Post by Prof. Michael Haiss on Dec 18, 2006 18:05:46 GMT 1
Hva der gør en god rollespiller vil jeg mene er det samme som Natalya siger.
Jeg spiller næsten alle typer rollespil der køre og har gjort det i over 15 år (Den første der siger noget med gammel tæver jeg med min Stok!!)
Er jeg Rollespiller?? Ja! Er jeg Liver? Havde i spurgt mig for 10-11 år siden så havde jeg sagt Ja. Dengang var Rollespil noget ikke der var så mange der spillede.. vi Holdt sammen! alle støttede hinanden alle kendte hinanden.. men i dag er Live Miljøet et meget Prestice preget, Miljø hvor man hungre efter status og magt.. Som nogen herinde kan fortælle. De er blever leflede for af folk der ville være venner, så de altså kunne ligge et godt ord ind hos Arrangøren (Undertegnede). Og et sådan miljø vil jeg så nødig se mig selv som en del af.. Er jeg liver? Ja jeg spiller Live men vil nødig se mig som en del af den Kultur som den er blevet...
Hva så med det her spil?? Jo faktisk har jeg set rigtig meget af den Kultur der vær før herinde.. Folk holder igen med Power Play og er flinke og tager godt imod nye og det er Dejligt og se.. Så må Rektor og vi Lærer holde fast i moralen så det fortsætter sådan
|
|
|
Post by James Silverdome on Dec 18, 2006 19:41:20 GMT 1
Ja jeg spiller rollespil... og har gjort det i 5år, ja jeg spiller live og har gjordt det i 2 år, ja jeg spiller figru rollespil.. ikke så meget mere... Med hensynt til hvad Heise siger så er jeg uening, derhvor jeg spiller er der ikke perstice i det, det er bare rollespil....
Hvad der kendetegner en god rollespiller: en der udover at være en rolleogså kan improvilser og udvilke rollen, personlig skriver jeg aldrig personlighed til mine karakter da jeg godt kan lide at de kan opføre sig mærkeligt... Jeg får luft for mine aggarsioner gennem rollespil så det ikke går udover folk IRL. Jeg mener at det er vigtigt at behanlde nye godt, men de skal ikke pakkes ind i vat som de bliver til vores live senarier....men udover det tror jeg ikke der er mere jeg vil sige lige nu
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, sæt dem selv =D
|
|
Jacinthe N. E. N. Lerche
Elev
Evne: Bryde ind i folks tanker og sind
Who knows what a little love could do to me?
|
Post by Jacinthe N. E. N. Lerche on Dec 18, 2006 20:04:45 GMT 1
Alle kan være rollespillere.. Bare de spiller.. Men det med at være en god.. Det er forskelligt.. Det kan jeg ikke svare på. Jeg vil kalde mig selv for en rollespiller, men om jeg er god det kan jeg ikke selv bedømme.
De former for rollespil jeg spiller er; Online RPG(På tekst baseret og flash.. ) og bogrollespil, forhåbentlig snart bord rollespil, og så sekvfølgelig Live(Både fantasy og nutids), som var det der fik mig til at starte ed alt det andet.. (:
|
|
Natalya Antipova
Elev
|
Post by Natalya Antipova on Dec 18, 2006 20:36:26 GMT 1
Jeg vil kalde mig selv for en rollespiller, men om jeg er god det kan jeg ikke selv bedømme. Det er du! ^________^
|
|
|
Post by James Silverdome on Dec 18, 2006 20:55:43 GMT 1
Nå ja... en god rollespiller er også en der kan skældne IRL fra IG, sådan at han ikke er sur på folk han hader IRL IG og ogvendt... det kan jeg nogle gange godt selv have sværdt ved...
|
|
|
Post by Prof. Michael Haiss on Dec 19, 2006 14:40:33 GMT 1
Skal ikke kunne sige det er sådan alle steder, og jeg ved ikke hvor folk spiller. Men de steder jeg spiller er det dersværre blevet sådan.
|
|
Natalya Antipova
Elev
|
Post by Natalya Antipova on Dec 20, 2006 17:40:11 GMT 1
Kan nikke genkendende til meget af det Haiss siger
|
|
|
Post by Arrai Tsumo on Jan 7, 2007 10:27:29 GMT 1
altså... jeg har egentligt altid været sån en slags rollespiller, fordi at jeg bor i en lille bondeby, og vi var kun 3 børn på ca. samme alder. (jeg er den største ^^) vi lavede træ våben og lallede rundt efter hinanden, mens vi var klædt ud som eventyr helte fra bestemte serier. (Therkel var robin hut kan jeg huske XD og Hannah var en enhjørning fra en serie der hed et eller andet med sukkerbær eller noget. jeg har været lidt af hvert, men på et tidspunkt var jeg Tauvra) jeg var 4 år da vi begyndte på det... Hannah er 1 år yngre end mig, og Therkel er 2. Vi havde aldrig rigtigt brudt os om at lege med legetøj, da vi alle 3 havde en meget livlig fantasi, eller Hannah skulle have lidt hjælp til at forstille sig tingene, men ellers var det nu meget sjovt... senere flyttede Hannah, og så var det bare mig og Therkel. vi fik rollespillet til at virke kedeligt, fordi ingen af os ville bukke under i kamp. så jeg bengyndte at gå sammen med Sille som osse er 1 år yngre end mig... det var i frikvaterene hvor vi startede med at være sammen med Hannah, Lea og Gitte, men så skilte vi os ud og lavede noget selv... Sille flyttede skole her for 2 år siden, og det var så slut på det... så mødte jeg Stephanie, og vi spillede osse rollespil... Sara er osse nogle gange med, men hun er ikke så god til det, og Dekse tar det alt for alvorligt, og vil helre skrive historien ned. så nu er jeg delvist gået over til RPG på nettet XD
|
|
|
Post by Steve Leonard on Jan 7, 2007 11:25:38 GMT 1
SAY WHAT haiss! hvor gammel er du lige?!?!?!? Altså, rollespil går jo i bund og grund ud på at spille en bestemt rolle, igennem et plot. Så er der regler osv. og en god rollespiller er vel en der bare(som alle andre også siger) lever sig ind i sin rolle. gamle haiss
|
|
|
Post by Arrai Tsumo on Jan 7, 2007 11:30:07 GMT 1
jeg er 14...? og har aldrig været med i et "rigtigt" rollespil... vi har selv lavet regler, og det har fungeret ret godt. jeg fik først af vide at Sille da jeg var 10 at det hed rollespil XD
|
|