Jacinthe N. E. N. Lerche
Elev
Evne: Bryde ind i folks tanker og sind
Who knows what a little love could do to me?
|
Post by Jacinthe N. E. N. Lerche on Jan 9, 2007 16:22:16 GMT 1
Jep, selvfølgelig vil jeg starte min egen rablen ! XD Men altså.. Som overskriften siger; Ungdomshuset. Hvad synes I om det, og hvad mener I der skal ske med det? Altså jeg er selv af den mening at Ungdomshuset skal bevares.(Og det samme med Christiania og de ægte Christianitter) Jeg synes at idéen om et fristed, som er fuldstændigt unacistist/uracistisk er rigtig godt. At huset kan bruges som folk vill, og er åbent for alle, er en god ting, og også idéen med 'mandags-rådet' kan jeg godt lide. Og at folk selv skal stå for det er jo også en god og meget fair ting. Jeg kan kun gøre mig enig i at det er en form for ansvarliggørelse, som jeg læste et sted. Jeg mener bestemt ikke at det er husets skyld at besætterne og de andre er kommet. Det er jo folk som i starten slet ikke havde noget med huset at gøre, og som bar kom lige så snart der var problemer. Det får ikke mig til at skifte mening om Ungdomshuset. Jo, selvfølgelig er nogle af dem fra Ungdomshuset som begynder at gå amok og blive voldelige, men langt fra alle. Jeg mener egentlig lidt at komunen kunne tage huset selv, og bare sige at de selv skal stå for at holde det ved lige. Det er sådan set min mening. Hvad er jeres?
|
|
Natalya Antipova
Elev
Evne: Opfange signaler (Tanker og sindsstemninger)
|
Post by Natalya Antipova on Jan 10, 2007 8:44:20 GMT 1
Jeg synes ikke Københavns kommune kunne være bekent bare at smide dem ud og forære huset væk. Det er altså ikke fair. Det der "Faderhuset" kunne sgu da "bo" et andet sted.
|
|
Cessily Flynn
Elev
Evne: Kviks?lv + overmenneskelig styrke.
Sparkling Angels
|
Post by Cessily Flynn on Jan 10, 2007 16:36:25 GMT 1
Min mening…ja jeg forholder mig ret passivt, nok noget at gøre med at det er ret langt væk for mig, og at jeg ikke gør meget i de kredse (ungdomspolitiske).
Dog har jeg lidt en mening til den, og det er nok at hvis ”forening” ungdomshuset ikke ejer ejendommen bør de forlade den, da den retmæssigt tilhøre nogle andre. At den på et tidspunkt muligvis ikke tilhørte nogen (nok staten) og de flyttede ind i den er heller ikke acceptabelt, selv om bygningen ikke er i brug er det stadig nogens ejendom. Jo det er da træls at deres arbejde skal rives ned, hvis de altså har restaureret den og. l. men endnu engang, måske de skulle have ansøgt om tilladelse til at være der inden de ”antog” at det var deres bygning.
Derud over vil jeg mene at den voldelige autonome linje der er opstået i denne sammenhæng er dissideret sørgelig, det eneste den opnår; er en del opmærksomhed og en frygtelig masse person og ejendoms skader. Det er lige før jeg er tilhænger af at man anvender terro lovgivningen(da der er en paragraf, der omtaler at påtvinge samfundet noget gennem vold) imod dem, og således idømmer dem hårde straffer.
|
|