Jake Kayhan
Elev
Evne: Manipulere med Glas
Jake Kayhan, 19 ?r... I am not a hero, I am not an angle. I am just a man!
|
Post by Jake Kayhan on Jan 7, 2007 18:56:06 GMT 1
Jeg ved ikke rigtig om det bare en kamp om at få flest posts, men jeg synes at det er synd, at i ikke gør mere ud af jeres post og kun skriver 4-5 ord i hver post. Man får meget mere ud af at skrive mere i en post som også gør rollespil meget sjovere for alle os andre, så tag jer dog lidt sammen!
|
|
Cessily Flynn
Elev
Evne: Kviks?lv + overmenneskelig styrke.
Sparkling Angels
|
Post by Cessily Flynn on Jan 7, 2007 20:28:49 GMT 1
Hørt hørt....eller skal vi ikke bare sige jeg er enig, det er så nemmer når man spiller op til nogen, og ikke bare står i hver sin ende af et rum og glor. Dog skal dette ikke tolkes som en opfordring til at rende rundt og tæve løs fordi der skal ske noget, ligeledes opfordre jeg heller ikke til kæmpe store trekants dramaer, blot til at folk laver lidt modspil i deres poste i stedet for blot at lave et svar til den som skrev først.
|
|
Cessily Flynn
Elev
Sparkling Angels
|
Post by Cessily Flynn on Jan 7, 2007 20:44:11 GMT 1
Jeg har rodet lidt rundt og fundet en guide jeg skrev for noget tid siden, jeg tror lige jeg smider den også her:
((Starten er grunen til at folk skriver kort, har udeladt det der handler om stats i forbindelse med posts, da det ikke har relavans her på siden)) [...]Det kan også være at folk spiller det næsten live-time, altså at de kun spiller når de er på, med dette menes der at de forlader en tråd når de går offline. Den sidste grund jeg lige kan komme på er at nogle måske bare ikke ved hvad de skal skrive.
Så her kommer nogle små hints til hvordan man kan gøre sin post længere, men vigtigst af alt mere levende. Beskriv er nok nøgle ordet, der er mange der blot skrive hvad karakteren gør også hvad vedkommende siger, men tager man og beskriver de små ting man normalt ser, omgivelserne og tilføjer en smule af karakterens tanker og følelser til mixturen så har man et overall godt resultat. Hvis man beskriver omgivelserne har andre læsere nemmer ved at visualisere situationen, og muligvis også nemmere ved at leve sig ind i den, i stedet for det hele blot virker som om der står to personer og snakker med hinanden i et tomt univers.
Hvis i har nogen kommentare til dette så skriv endelig, hvis i syntes at der mangler noget så skriv, har i selv et godt hint til at skrive en god post så smid lige et svar, så vi andre kan gøre vores poste bedre og mere levende
|
|
|
Post by Arrai Tsumo on Jan 8, 2007 7:24:48 GMT 1
Jeg syntes bestemt også det er irreterende at folk skriver 1 linie, og så regner med at det nok bare går. men det gør det altså ikke! personligt syntes jeg det er irreterende at svare på, for man ved aldrig hvad ma´n skal skrive ud fra det lille tekststykke. men jeg indrømmer gerne at jeg 2 gange kun har skrevet 1 linie, men det har været i krisesituationer, hvor det ikke er så meget at gøre, eller fordi jeg har skullet skynde mig at skrive fordi mine forældre hele tiden siger at jeg skal lukke ned.
|
|
|
Post by lioness on Jan 9, 2007 0:13:41 GMT 1
Jeg er også fuldstændig enig, og i denne tid ender jeg med at glemme alt om trådende, fordi jeg skal bruge så lang tid til at tænke.. (måske også fordi at min fantasis batteri er gået ned, så den skal have en kickstart, hvis i forstår) og derfor kan det også godt være svært at skrive noget nogen gange... Dog prøver jeg altid at rette op det næste post, osv.. Men ja.. Allerførst plejer jeg at læse alt hvad folk har skrevt godt igennem, og skriver de noget om terrænet, har jeg det med at spille med, og udfylde det huller der er... Og for lige at sige det, kan man godt selv med den groveste karakter, der stort set intet siger, skrive en lang post, om hvad tanker og følelser handler om... Det behøver ikke engang være direkte tanker som jeg plejer at skrive i *kursiv* Og mange gange bruger jeg uddrag fra min baggrund, da folk så lærer min karakter at kende, uden overhovede at have læst min profil... Som i kan se her, har jeg faktisk skrevet noget, som jeg kunne have skrevet på et par få linier, og fået det tilat fylde en masse, og det meste af det er jo relevant.. (sådan næsten)^^
|
|
Jake Kayhan
Elev
Evne: Manipulere med Glas
Jake Kayhan, 19 ?r... I am not a hero, I am not an angle. I am just a man!
|
Post by Jake Kayhan on Jan 9, 2007 20:39:22 GMT 1
Det er da rart at se, at der er nogle der deler min mening
|
|
Jacinthe N. E. N. Lerche
Elev
Evne: Bryde ind i folks tanker og sind
Who knows what a little love could do to me?
|
Post by Jacinthe N. E. N. Lerche on Jan 9, 2007 20:49:34 GMT 1
Jeg er helt enig. Som folk siger, så er det jo slet ikke så svært at indsætte nogle bevægelser og tanker, og en lille beskrivelse at tøj og rum hvor karakteren kigger hen, og hvad den ser, og selvfølgelig tale. Desuden prøver jeg selv at putte lidt 'ligegyldigt' fylde på min tekst, som kunne være beskrevet med færre ord, men som alligevel gør teksten 'livlig' og ikke kedelig. Det er ti gange sjovere og nemmere at spille sådan, og desuden (Som Arrai siger) har man jo ingen idé om hvad man skal svare hvis der er nogen der bare skriver '"Okay" sagde hun/han'. Det ville være rart hvis folk bare kunne få lidt mere en en enkelt eller to linjer frem.
|
|
Kassandra Lycan Clarjio
Elev
Evne: transformere sig til Ulv, hun b?rer en ulve sj?l!
PunkMonster - WolfSoul. Fear!
|
Post by Kassandra Lycan Clarjio on Jan 10, 2007 16:54:59 GMT 1
Jeg synes det er MEGET irreterende at folk bare skriver som "Han går ind ad døren." AHA?!.... Det får vi intet ud af... Tanker, og beskrivelser af ting som området, beklædning, eller om hvor vidt det er dag eller nat er da VIGTIGT!... -.- Ellers har man jo alligevel ingen lyst til at svare, vel? ... Jeg er helt enig. Som folk siger, så er det jo slet ikke så svært at indsætte nogle bevægelser og tanker, og en lille beskrivelse at tøj og rum hvor karakteren kigger hen, og hvad den ser, og selvfølgelig tale. Desuden prøver jeg selv at putte lidt 'ligegyldigt' fylde på min tekst, som kunne være beskrevet med færre ord, men som alligevel gør teksten 'livlig' og ikke kedelig. Det er ti gange sjovere og nemmere at spille sådan, og desuden (Som Arrai siger) har man jo ingen idé om hvad man skal svare hvis der er nogen der bare skriver '"Okay" sagde hun/han'. Det ville være rart hvis folk bare kunne få lidt mere en en enkelt eller to linjer frem. NEMLIG! ^^ Sådan skal det gøres.. Gør jeg nemlig også...
|
|
|
Post by Dominic "Immortal" Johnson on Jan 10, 2007 17:07:25 GMT 1
Jeg mener også problemmet er der for man kan ikke blive ved med at skrive lange indholdsrige beskeder når folk skriver en linje, det er faktisk pisse iriterende at man ligger energi og ideer i en besked når man næsten bare får et ja, nej svar (Altså et meget kort svar)
|
|
|
Post by Zhika Zlyth on Jan 10, 2007 17:08:06 GMT 1
Jeg er helt enig med at korte posts er irriterende. Man kan overhovedet intet skrive på det og så skriver man ofte selv korte posts og så det ellers bare en ond cirkel. Jeg indrømmer gerne jeg selv kan finde på kun at skrive 1 - 2 linjer, men det mest fordi jeg ofte er med i alt alt for mange topics på alt for mange boards (Ja jeg er et forfærdeligt menneske) Men jeg er efterhånden ved at have opbygget mig et minimum, med mindre jeg har travlt eller har problemer med at skrive fylder jeg som regel en boks ud inden jeg sender det. ^^
|
|
Thea Valens
Elev
Evne: Manipulere med folks f?lelser
? Thea valens ?
|
Post by Thea Valens on Jan 11, 2007 16:01:52 GMT 1
Jamen jeg er helt enig.. Jer der ikke orker eller har svært ved at skrive længere beskeder hvad siger i til at folk brokker sig over det.. for dte er rigtigt nok, det ødelægger tråden, og det er overhovedet ikke sjovt at skrive med en som ikke kan svare ordentligt.. Kan man ikke prøve at gøre noget kreativt ud af trådene..
|
|
Sean Garnet
Elev
Evne: skifte farve og struktur. ( Elastiske knogler)
|
Post by Sean Garnet on Jan 11, 2007 21:35:12 GMT 1
Hmm.. Enig.. Har det på den måde at hvis folk ikke rigtigt har fantasi nok, eller bare ikke orker at skrive så meget, så må de sku holde en pause og skrive senere. Det er ret trælst at få smidt en one-liner i fjæset når man selv har smidt en fem sider lang post *overdrivelse fremmer forståelsen* På den måde har man ikke noget at skrive videre på, eks. "Jimbo Højhus kom gående og satte sig på en sten." "Marie Høne siger pænt hej" "Jimbo Højhus smiler sødt" "JIm Carrey er totalt lost da alt han ser da han kommer tilbage er 29 nye sider som er kommet på de 2 minutter han var ude og tisse" Kan i se pointen? xD Der er da en hel del at skrive om. Få nogen af jeres karakteres følelser ind i det, beskriv det hele. Massere af fyldeord, tillægsord og udsagnsord det elsker vi Det gør teksten sjovere, og mere saftig at læse Eks. "Sean kom gående, han satte sig på en sten. Han var sur og så derfor ned i græsset" Det er en one linder, en af de tørre og kedelige kiks man finder inde bagerst i skabet. "Sean kom roligt gående, han satte sig på en sten. Han ignorerede den kolde, klamme følelse at vådt, da han satte sig. Han var egentligt ligeglad. Han var ikke vildt sur, nærmere skuffet. Han havde virkelig troet på at det kunne holde. Han så ned på græsset, det var nærmest gult, gult og vissent." Og se så hvad der kom ud af den one-linder, 5 linjer! Det er ikke så svært, og kunne sagtens have skrevet meget mere til den, men da der ikke er nogen der gider læse en hel A-4 side som eksempel lod jeg være xD
|
|
Cessily Flynn
Elev
Sparkling Angels
|
Post by Cessily Flynn on Jan 11, 2007 22:05:28 GMT 1
Dit eksempel er faktisk ikke så overdrevet igen, har prøvet at være 15 min om at lave et svar. I den tid jeg var om at lave svaret havd der nået at komme en ny person ind, og tre sider at blive skrevet hvorefter de alle var væk...
Har også prøvet at stille mig op inde i et rum med en guitar, da jeg kom hen til posten næste dag var tråden tre sider længere og de rendte rundt og kyllede med ildkugler...
Jeg har dog en lille kritik af din onliner forvandling, du siger den er fem linjer lang, det er jo kun grundet linje skift skriver man den ud er der ikke meget mere 2-2,5 alt afhænig af skærm opløsning...hvilket også er lidt, men det er bedre end udgangs punktet.
Hvad mener i egentlig er en rimelig mængde? (jeg sætter den ved omtrent 100 ord som minimum, men foretrækker omtrent de 150-200, når de kommer op omkring de 300+ bliver det meget at læse, og skrive)
|
|
Sean Garnet
Elev
Evne: skifte farve og struktur. ( Elastiske knogler)
|
Post by Sean Garnet on Jan 11, 2007 22:15:09 GMT 1
Jah okay ;D
Men plejer at skrive post uden fulkd længde, da jeg synes det ser åndsvagt ud med fuld udskrevet, i rollespil. Men hey, det er jo bare min mening.
Kan personligt godt lide at stille det op, det kan godt være det ikke bliver til så meget, men det bliver mere detaljeret.
|
|
|
Post by Kira Angel on Jan 12, 2007 11:22:50 GMT 1
Jeg vil helst gerne fylde de mindst 8 linjer, (holder ikke øje med antal ord, men på hvor mange linjer der er) men vil da godt lige indrømme at jeg nogen gange kommer under, da det er ret svært at svare på en tekst på en linje.. det er en ond cirkel.. men som de fleste her inde siger, så er det en god idé at uddybe med følelser, udseende, hvad personen ser på og hvordan omgivelserne generelt ser ud. Man kan eventuelt også tage noget fra ens fortid eller forhåbninger for fremtiden.. Hvis man kommer med en god og fyldig tråd, så for folk også meget mere lyst til at svare på den.. Så alle jer der gør det irriterende at svare en tråd, tag jer lige lidt i nakken og sæt jer så bag øret at folk hellere vil svare til en der skriver indholdsrigt og som beskriver omgivelserne..
|
|