Ravilyn Proudmoore
Elev
Evne: Kan give og tage liv og personlighed til/fra 'd?de' ting
Hope, truth, love.. It's just meaningless words ye' know! - Ravilyn, 18 ?r.
|
Post by Ravilyn Proudmoore on Dec 30, 2006 13:27:34 GMT 1
Ja.. Det har faktisk ikke at gøre med noget godt eller noget andet.. Det er mere en debat og en oplysning..
Jeg ved ikke hvor mange af jer der ser nyhederne, men jer der gør, har nok hørt at Saddam Hussein blev hængt idag ved daggry i Irak. Jeg ved at han har slået mange mennesker ihjel, men jeg går ikke ind for dødstraf! Nu var det blevet afgjort at han skulle dømmes til døden, men ligefrem at han skulle hænges! Det er ikke spor humant i mine øjne.. Hvad siger i?
Hvis han nu skulle 'aflives', så kunne de lige så godt give ham sprøjten, som jeg finder mere humant end at han bliver hængt foran en masse mennesker!
Jeg ved ikke med jer.. Men sådan noget gør mig vred!
|
|
|
Post by Dominic "Immortal" Johnson on Dec 30, 2006 14:16:20 GMT 1
Den mand har ikke fortjent humanitet, han er ikke andet end et monster, han fik den død han har givet så mange der var imod ham, endelig,
|
|
|
Post by Rektor (Angel) on Dec 30, 2006 14:16:43 GMT 1
Jeg synes heller ikke at den mand skulle dø, selvom han fortjente det mest muligt - nu vil optøjerne i Irak blive endnu mere voldsomme end de allerede er. Og det var jo det, som Sadam jo ville opnå; at dem, som holdte med ham ville følge ham og gøre oprør mod hans død.
Nu er det jo bare, at flere mennesker nok ville ønske at se ham dø, men for ham var det jo bare en billig måde at slippe væk fra alt det han havde forudsaget. Hvis det var mig skulle han lide - sidde i et fængsel og kun få skubbet mad ind uden kontakt til omverdenen. Det ville have været en mere passende 'død' for ham, at leve halvdød i flere år med kun kontakt til sig selv.. Han fortjente det, gjorde han!
Men nu er den sag jo sluttet med hvornår, hvor og hvordan han ville blive henrettet så må vi vel bare håbe på, at alle optøjerne forsvinder efter kort tid, selvom der er en lille chance for det.
|
|
|
Post by Dominic "Immortal" Johnson on Dec 30, 2006 16:06:09 GMT 1
ja det ville have givet et bedre udfald hvis de havde sat ham til at rådne og nøjes med at nedværdige ham
|
|
|
Post by Rafeal Johnak on Dec 30, 2006 16:18:15 GMT 1
jeg syntes bare at den skidderrik skal have trukket ale sine negle af og kastereres uden bedøvelse og skåret fingrene af og ...osv en masse grufulde ting han er et GRUSOMT menneske
|
|
Jake Kayhan
Elev
Evne: Manipulere med Glas
Jake Kayhan, 19 ?r... I am not a hero, I am not an angle. I am just a man!
|
Post by Jake Kayhan on Dec 30, 2006 16:49:16 GMT 1
Åh ja Sophie.. Du er sgu et godt menneske Kan godt forstå jeres vrede, men synes i overdriver, da det aldrig har ramt jer nær så meget som det har ramt USA og Irak. Han havde ikke fortjent at blive hængt, lige meget hvad han havde gjort, dog havde han fortjent at dø og det skulle gøres med sprøjten. For det gør jo ikke os højere hævet over ham, hvis vi bliver lige så gruteske? Det er meningen at vi skal vise ham, at vi ligger et niveau højere end ham.. Så alt jeres snak om tortur er langt ude i skoven...
|
|
|
Post by Antonio "Galax" Fuego on Dec 30, 2006 17:10:07 GMT 1
hmm.. synes godt nok også at han er en ond mand.. og vil give Jake ret i det han siger.. faktisk så er Bush ligeså ond som Saddam efter min mening.. han gør jo enlig det samme :/ .. bare min mening (skal siges at jeg er totalt anti-bush..)
|
|
|
Post by Steve Leonard on Dec 30, 2006 18:07:13 GMT 1
Tjah. Slå ihjel, bliv slået ihjel. Jeg er lidt ligeglad med Bush, han bliver alligevel fjernet og så skal tingene nok blive rettet op på. Sket er sket, man bør alligevel ikke toturere
|
|
|
Post by Emolica Zippow on Dec 30, 2006 18:20:06 GMT 1
Nårh ja, han blev jo henrettet idag. Så det godt, altså det der i nyhederne.. Hørte at han døde meget hurtigt og kort.. Da øjenvidner har hørt hans hals brække.. ' AHG! '.. Det må ikke have været særligt fedt at være vidner til det.. Han fortjente at dø, og nu er han død.. Hans straf skulle have været, det samme som Rektor siger.. Min mening, han var fandme da en slags hitler. Han har dræbt så mange mennesker, at den død han nu fik ikke engang var nok!
|
|
Kassandra Lycan Clarjio
Elev
Evne: transformere sig til Ulv, hun b?rer en ulve sj?l!
PunkMonster - WolfSoul. Fear!
|
Post by Kassandra Lycan Clarjio on Dec 30, 2006 19:16:56 GMT 1
Jeg går godt nok heller ikk ligefrem eind for dødstraf, hvem har egentlig fortjent at dø? Okay, Hussein var grufuld, og et eller andet sted fortjente han vel det et eller andet sted at blive aflivet... Vi er mange omkring mig der også undrer sig over hvorfor man ikke stak en sprøjte i ham, i stedet for at gøre det så grovt...
Men skulle man tænke over ofrene over ham? ... Hvor mange der ønskede at se ham dø, måske ligefrem lide, og tortureret? ... Et eller andet sted, ville de måske heller ikke mene at hans straf burde være 'mild' nok til blot at få en sprøjte i sig, og blive aflivet, men måtte betale for sine forbrydelser?...
Tjaah, jeg går idet hele taget ikke meget op i politik, jeg er vel ung nok til at kunne være ret ligeglad, men et sted føler jeg at han fortjente det.. Så kan alle andre jo også sove trygt i vores senge... Men som Jake siger, vi er ikke ramte, så et sted kan vi vel trække på skulderen, og lade Irak og USA's konflikter (eller hvad det nu kan kaldes) gå som de går, og bare se på..
|
|
|
Post by Aella Harmonia on Dec 30, 2006 20:29:49 GMT 1
Hæng svinet! xD
|
|
|
Post by Emolica Zippow on Dec 30, 2006 22:30:50 GMT 1
Tænk på de familier som har mistet en nær' ven eller familie medlem. Tænk på dem!
|
|
Ceri Reyes
Elev
Evne: Manipulere med objekters udseende
|
Post by Ceri Reyes on Jan 4, 2007 23:41:14 GMT 1
kan ikke gå ind for dødsstraf, men forstår godt tankerne bagved handlingen. hvad skulle man ellers gøre ved manden? lukke ham inde for livstid? Hvor? Det ville være en økonomisk byrde, da han aldrig vil komme ud igen. Og han ville nok få tæst af de andre fanger, hvilket ville gøre at han skulle isoleres. og det er tortur! i mine øjne endda en af de væreste da man blvier sindssyg af det i længden. og det må være værre end døden. jeg vil da selv hellere ha en hurtig død end at være låst inde på livstid. men dødsstraf kan ikke være svaret. så er vi på ingen måde bedre end ham. Og måske er han ligefrem blevet til martyr nu hvor han er død og ikke rådner op i et eller andet fængsel...
|
|
|
Post by Mig on Jan 6, 2007 18:15:14 GMT 1
Jeg syntes den var synd for ham. Han fortjente livstid i et almindeligt fængsel hvor man behandlede folk ordenligt.
|
|
|
Post by Emolica Zippow on Jan 6, 2007 21:52:50 GMT 1
Var det synd for ham?! .. Det var måske iorden, at han havde en masse menneskeliv på samvittigheden? Hvis han overhovedet havde samvittighed over det pis han gjorde.
|
|