|
a date
Jun 23, 2008 17:50:21 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 17:50:21 GMT 1
Dane stod uden for restaurenten og ventede iført sin store frakke da det regnede ret kraftigt. han kiggede en gang på klokken og så at den var lidt i seks så han var ihvertfald ikke for sent på den og med masser af tålmodighed. han havde lagt en seddel til Kate om hvor de skulle mødes og der var jo stadig tid til at komme hertil. han regnede dog ikke med at hun kom til fods da det regnede så meget som det gjorde
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 18:06:39 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 18:06:39 GMT 1
Regnen silede ned, hamrede imod den våde asfalt og gjorde den dunkle by, blot endnu mere mørk. Gaderne var næsten helt tomme, kun få vovede sig ud i den våde verden og dem der var modige nok, holdte sig inden for bilens trygge rammer. En kvinde kommer elegant gående hen af fortovet, hendes høje sko klikker mildt imod den våde asfalt og hendes paraply dækker over hendes ansigt og overkrop. Men alligevel lader det ikke til at regnen kan nå hendes underkrop. Hun går tørt under den lille paraply. Hun smiler roligt frem for sig, runder hjørnet og bevæger sig så elegant hen imod sin Date. Hun er klædt i en lang blodrød kjole, har en lille bluse på uden over de bare arme og sat håret op. Hendes ansigt er sminket som sædvanligt, men med den smukke kjole og det flotte hår, ser det bare endnu mere iøjnefaldende ud..
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 18:19:41 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 18:19:41 GMT 1
Dane så hen mod lyden af regn mod en paraply og smilede stort da han så hvem det var. han ventede på at hun kom hen til ham før han sagde "du ser smuk ud Kate" han åbnede døren og ventede på hun gik ind først før han selv gik ind bagefter og gik hen til tjeneren for at få anvist det bord han havde reseveret. han havde været heldig at han havde haft nogle kontakter at få fat i ellers ville han dårligt have råd til det sted her. han tog sin frakke af og afslørede et sort jakkesæt med en rød butterfly. han fulgte tjenere hen til bordet og trak stolen ud for hende
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 18:33:57 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 18:33:57 GMT 1
Hun smilte roligt ved hans kommentar, lukkede paraplyen og fulgte så med indenfor. Hun placerede paraplyen henne ved en krukke so skulle bruges til det og fulgte så med ham hen til bordet. Det var meget flot her, meget dyrt og fornemt. Hvor havde han mon de penge fra? Hun gik hen, lod ham hive stolen ud og satte sig så roligt ned. Hun havde efterladt sin jakke ude ved receptionen og sad nu i sin blodrøde kjole og den lille tynde bluse. Hun kiggede vurderende på ham, hævede det ene bryn og svarede ham så lignende "det er nu heller ikke værst Dane!" hun smilte glad frem for sig og nød tydeligt hans tilstedeværelse. En tjener kom hen og spurgte med fin accent om han kunne tilbyde en vin til aftenens forret. Kate kiggede nysgerrigt op på ham og vendte så blikket imod Dane og afventede hans svar..
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 18:40:22 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 18:40:22 GMT 1
Dane smilede og sagde "jeg ringede lidt rundt" han satte sig lige overfor hende og svarede tjeneren at noget vin ville være godt. han var ikke helt van til sådanne fine steder men det var sådan at han syntes hun kun skulle have det bedst mulige overhovedet så længe han havde råd eller tjenester nok til det. han havde jo reddet en del liv med sin evne nogle af dem var enten menesker af betydning eller børn af betydningsfulde menesker og de var altid glade for at blive raske især hvis det ellers var noget som ikke kunne kurers
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 18:58:51 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 18:58:51 GMT 1
Kate smilte roligt, nikkede anerkendende og satte sig så roligt tilpas i stolen. Her satte man godt, der var smukke udsmykninger rundt på væggene, hyggelige stearinlys på bordene og lysekroner i loftet. Der var alt her, som en smuk restaurant kunne bruge. Lysene på bordet var lange røde lys, de var tændt og lyste deres ansigter op i et smukt skær. På bordet lå tallerkner med servietter imellem, der var flere sæt bestik og et udvalgt af glas. Der var fin dug på bordene, en enkelt rose i et glas og alt der manglede var bare at maden skulle komme. Tjeneren kom overraskende hurtigt tilbage, han havde en vin med og sagde fint til Dane "De angav intet specielt, så jeg anbefaler denne! En udsøgt vin, hvis jeg selv skal sige det!"han hælde en anelse op i hans glas og kiggede så afventende på ham. Kate hævede det ene bryn igen, det var da virkelig bare fint det her. Hun smilte begejstret, vendte så blikekt imod ham og kiggede nysgerrigt..
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 19:04:21 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 19:04:21 GMT 1
Dane smilede til tjeneren og smagte på vinen som om han var en sand kender inden han nikkede anerkendende og sagde "den er udsøgt" han vidste ikke helt hvad menuen var men det var jo en fin resaturent så dårligt blev det helt sikker ikke. han smilede til hende imens tjeneren stillede vin flaksen i en spand med is så den blev ved med at være kold
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 19:12:34 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 19:12:34 GMT 1
((Vi siger lige at han hældte vin op til dem begge, inden han placerede flasken i spanden med is.. XD))
Kate tog glasset op til munden, smagte en lille slurk og smilte så roligt. Ja den var udsøgt. Hun kiggede nysgerrigt på ham og konstaterede så tilstående "jeg må indrømme at jeg virkelig glædede mig til det her, det er så længe siden at jeg har været på Date at jeg føler mig helt fremmet for det hele her igen!" hun kiggede kort rundt og hævede sine hænder, for at markere at hun mente det hele her. Hun smilte roligt frem for sig, vendte så igen blikket imod ham og fortsatte "jeg jeg er glad for at du spurgte!" hun lod sine rødbrune øjne hvile i hans, smilte venligt og skulle lige til at sige noget mere, da en tjener så kom hen med to meget flotte menukort. Hun tog imod den, smilte takkende til tjeneren og havde så helt glemt hvad hun ville havde sagt. Hun smilte kort, lagde det bag sig og vendte så blikket imod kortet med alle de fine retter. De skule ve starte med en forret, men hun var slet ikke vandt til alle disse fine retter og deres navne. Så hun læste det hele igennem og anede stadigvæk ikke hvad hun ville have. Men der skulle være kød, det var helt klart..
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 19:22:37 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 19:22:37 GMT 1
((okay intet problem med det ^^))
Dane smilede til hende og sagde "jeg glædede mig også for det er længe siden så det er det samme for mig" han så på menu kortet og anede ikke hvad han skulle bestille men kiggede så lidt på priserne. han ville uanset hvad de bestilte kun have råd til en ting til for ret og så videre hver gang kun en ting til hver godt nok ikke det bedste men det var bedre end ingen ting
((skal vi springe bestillingerne over?))
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 19:32:22 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 19:32:22 GMT 1
((ja lad os det, jeg er alligevel ikke så god til mad alligevel! XD))
Hun smilte glad frem for sig, jamen så var de da i det mindste to om samme tanke. Hun tog langsomt glasset op til munden igen, stoppede så der og spurgte kort "hvordan gå det så ellers med dit nye kontor?" hun tog en lille slurk af den gode vin og placerede så igen glasset henne hvor det skulle stå. Hun kiggede nysgerrigt på ham, havde et sært roligt og mystisk glimt i øjet. Men det var altid sådan, det var hendes dyriske side, dragen i hende der fik hende til at virke sådan. Hun smilte roligt frem for sig og afventede så hans svar med et venligt smil på læberne..
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 19:35:47 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 19:35:47 GMT 1
((så vi to XD))
Dane smilede og svarede hende roligt "ja det er blevet lidt mere hjemligt faldt desværre bare i søvn på stolen efter jeg havde pakket lidt ud" han grinede sagte så det ikke forstyrrede det andre gæster. han drak lidt af den gode vin inden han stillede glasset på sin plads igen. han var ret forsigtig for at det skulle se bare nogenlunde ud
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 19:51:42 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 19:51:42 GMT 1
//Efter spisen//
Kate tog den sidste mundfuld af sin mad op til munden, bed det roligt af gaflen og begyndte så glad at tygge kødet i sig. hun havde lagt bestikket fint samen og tværs ind over tallerknen, for at indikerer at hun var færdigt og sad nu og tyggede det dejlige kød i sig. De havde snakket o alt muligt over middagen og hun havde syntes mere og mere om ham, jo mere aftenen var skridt fremad. Hun sank kødet og kiggede så tilfredst over på ham og sagde "det var nu godt nok en lækker middag, tusind tak for de hele!" hun tog servietten op til munden og tørrede lidt, for så derefter at ligge den end igen og tage en mundfuld af den gode vin. Hun smilte glad frem for sig, kunne mærke vinens berusende virkning en smule og nød det blot..
((hehe det kunne næsten være sjovt, hvis de blev fulde.. Eller måske bare den ene af dem.. XD Det må gerne være Kate, nu hvor hun er Rektor og det hele.. hehe ))
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 20:09:49 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 20:09:49 GMT 1
Dane smilede og sagde "det var det sandelig" han havde virkelig nydt hendes selskab og hele aftenen var det bare blevet bedre og bedre jo mere de havde talt sammen. han var virkelig blevet glad for hende og var glad for han overhovedet havde inviteret hende ud. han drak noget mere af sin vin og havde holdt igen på det da han ikke kunne lide at blive fuld. han vågnede altid op med tømmermænd der virkelig ville noget
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 20:32:17 GMT 1
Post by Rektor (Angel) on Jun 23, 2008 20:32:17 GMT 1
//Flere glas vin senere//
Hun kunne godt mærke at hun ikke havde drukket i umindelige af tider, hun havde trods alt også drukket en del mere end ham. Men da kun fordi at hun troede at hun ville kunne holde mosten. Men her sad hun så, lettere beruset og ville overhovedet ikke indrømme det. Hvor var det pinligt endelig at komme på date igen og så sad hun og drikkede sig skide fuld her midt i det hele og så endda med en så lækker.. nej vent, pas på sproget.. Han var af godt udseende og.. lige nu kunne hun bare springe på ham af beruselse. Hun smilte fjoget frem for sig og konstaterede så med dæmpet og halvt viskende stemme "jeg burde vidst ikke drikke mere, den vin giver satme kuller i hovedet!" hun tog straks hånden op for munden og kiggede undskyldende på ham. Hvor kunne hun gøre det, hun kunne da ikke bare sidde her og ødelægge det hele for ham. Han havde virkelig bare gjort sig umage med at finde det perfekte sted og så ødelagde den dumme vin det hele. Sig mig forsøgte den dumme tjener at skaffe ekstra penge til lommen? Hun lod de rødbrune øjne vakle ud imod receptionen hvor tjeneren sad fint. Hun skulede til ham og vendte så blikket imod Dane igen og smilte muntert og nærmest kærligt til ham. Tydeligt påvirket af vinen..
|
|
|
a date
Jun 23, 2008 20:37:36 GMT 1
Post by Dane Xanders on Jun 23, 2008 20:37:36 GMT 1
Dane smilede og grinede lidt over det hun sagde inden han selv sagde "det gør ikke noget jeg ved godt det nok mest er vinen og det er også vede at blive lidt sent men tror nok ikke vi kommer hele vejen tilbage til skolen i aften for det vil ikke være ret klogt hverken at gå eller køre i den tilstand" han selv var lettere beruset og hvad klokken var havde han kun en lille ide om
|
|